طرح درس ریاضی اول ابتدایی
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
طرح درس ریاضی اول ابتدایی
طرح درس رياضي پايه اول ابتدايي
مشخصات درس كلي
نام درس : رياضي زنگ اجرا : اول نام مدرسه :
موضوع : تفريق زمان : 45 دقيقه تعداد : 30 نفر
صفحه : 81 مكان : كلاس درس سال : 89-88
نام مجري : تاريخ : پايه : اول
زمان
اهداف كلي
آشنايي كامل با مفهوم تفريق ( شناختي )
توانايي انجام عمل تفريق ( مهارت )
علاقمندي به درس رياضي ( نگرشي )
اهداف رفتاري
در پايان درس فراگير به اهداف زير دست مي يابد:
علامت تفريق را با شناخت مفهوم آن مي نويسد.
براي شكل تفريق مي نويسد.
براي عبارت تفريق شكل ترسيم مي كند.
باقيمانده تفريق را مي شناسد يا اشياء درون كيسه نشان مي دهد.
داستان يا چند جمله ي كوتاه را بيان مي كند كه مفهوم تفريق را مي رساند.
تمرين ص 81 را درت مي نويسد.
به سئوالهاي كتاب با علاقه پاسخ مي دهد.
در گروه با دوستان خود همكاري مي كند و در صورتي دوستان او كمك بخواهد به آنان كمك مي كند.
مفاهيم كليدي
علامت تفريق – مفهوم باقيمانده
علامت = عبارات تفريق
وسايل كمك آموزشي
تصويرهاي مختلف ميو هها و حيوانات – ماشين هاي اسباب بازي – ماسك خرگوش – هويچ – كيسه حساب – تخته پاكن – كتاب رياضي – گچ – تخته پاكن – تابلو
الگو و روش
الگو : ايفاي نقش و مشاركتي
روش : پرسش و پاسخ و توضيحي
ارزشيابي ورودي
به تصاوير پرندگان روي درخت نگاه كنيد . چند تا پرنده روي درخت بودند ؟ چند تا مي روند ؟ چند تا مي مانند؟
تعدادي شكل به فراگيران نشان مي دهيم و سئوال مي شود چند تا از – را برداشتيم ؟ چند تا ماند ؟ تفريق آن را بگو
3
ايجاد انگيزه
يكي از فراگيران را كه خجالتي است انتخاب مي كنيم و ماسك خرگوش را به صورت او مي زنيم . طبق توضيحي كوتاه به او مي گوييم كه در كلاس گردش كند و با خود بگويد چقدر گرسنه ام و به دنبال هويچ بگردد . يكدفعه در جنگل چشمش به تعدادي هويج بيفتد هويچ ها را چهار عدد انتخاب مي كنيم . خرگوش با ديدن آنها يك هويچ را مي خورد و پس از آن به گردش خود ادامه مي دهد.
3
فعاليت هاي معلم
يكي از دانش آموزان نمايش را توضيح مي دهد.
تفريق مربوط به داستان را بگوييد.
معلم با استفاده از ماشين هاي اسباب بازي 5 ماشين را نشان مي دهد كه 4 تا از آنها از جاده بيرون مي رود.
چند ماشين در خيابان بودند؟
چند تا از مسير خارج شدند؟
فعاليت هاي دانش آموز
داستان را بيان مي كند
فراگيران پاسخ مي دهد. 1 از 4
پاسخ مي دهد.
پاسخ مي دهد.
پاسخ مي دهد.
10