طرح درس چهارم فارسي سوم ـ شگفتي

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح درس چهارم فارسي سوم ـ شگفتي‌هاي طبيعت
‏نام درس: فارسي سال سوم راهنمايي تحصيلي موضوع: شگفتي‌هاي طبيعت (درس چهارم) مدت اجرا: 60 دقيقه
‏مجري: نام آموزشگاه: تعداد فراگيران‏ :
‏هدف کلي:
‏فراگيران با شگفتي‌هاي جهان خلقت و قدرت پروردگار جهان آشنا مي‌شوند.
‏هدف ديني: (‏شعر، حديث، آيه)
‏اين همه نقش عجب بر در و ديوار وجود هر که فکرت نکند نقش بود بر ديوار
‏افلاينظرون الي الابل کيف خلقت
‏هدف رفتاري:
‏فراگير در مورد علاقه‌ي مرغ آلاچيق به هنر و نقاشي صحبت کند.
‏فراگير زندگي زيرزميني موريانه‌ها را نقاشي کند.
‏فراگير تعدادي از شگفتي‌هاي جهان خلفت را نام ببرد.
‏فراگير در مورد نحوه‌ي شکار کبک کوهي با توجه به علاقه‌ي او به هنر نقاشي صحبت کند.
‏فراگير در مورد شگفتي‌هاي جهان خلقت انشايي بنويسد.
‏فراگير نسبت به شناخت شگفتي‌هاي آفرينش علاقه نشان دهد.
‏فراگير پس از آشنايي با درس جديد آشنايي بيشتر و عميق‌تري با خدا پيدا
‏کند و بر بندگي خالصانه‌ي خويش بيفزايد.
‏فراگير نحوه‌ي کوچ پرستو و شکار ماهي‌ها را از نقاطي که آب گرم جريان دارد، توضيح ‌دهد.
‏وسايل آموزشي:
‏تصوير پرندگان در حال کوچ، تصويري از مرغ آلاچيق، لوح فشرده يا فيلمي در رابطه با شگفتي‌هاي آفرينش کتاب، تخته، گچ، تلويزيون و ويدئو ، مجله‌ي آموزش زيست‌شناسي سال هفدهم شماره 53
‏ارزشيابي ورودي:
‏چند نمونه از شگفتي‌هايي را که در جهان وجود دارد نام ببريد.
‏در ميان پديده‌هاي جهان چه چيزي شما را بيش از ديگر مسائل شگفت‌زده مي‌نمايد؟
‏دقت در پديده‌هاي جهان چه تأثيري در بينش و نگرش شما دارد؟
‏ايجاد انگيزه:
‏بچه‌ها به مدت چند دقيقه فکر کنيد و بگوييد به‌نظر شما چه چيزي در جهان، بيش از هر چيز ديگري شگفت‌انگيز است؟
‏پس از اين که دانش‌آموزان مطالب خود را بيان کردند به آنان مي‌گوييم: آيا مي‌خواهيد با موارد جديدي از عجايب خلقت آشنا شويد؟ سپس به ارائه‌ي درس جديد مي‌پردازيم.
‏اجراي تدريس:
‏جهت اجراي درس به شيوه‌ي الگوي فعال طرح تدريس اعضاي تيم معلم بايد از شب قبل درس را به تعداد اعضاي هر گروه تقسيم کند به نحوي که مطالعه‌ي هر بند به يکي از دانش‌آموزان واگذار شود.
‏مرحله‌ي اول:
‏پس از ورود معلم به کلاس و گروه‌بندي تصادفي فراگيران، معلم از دانش‌آموزان مي‌خواهد که افراد هر گروه روي خود شماره بگذارند. يک نفر شماره‌ي يک، يک نفر شماره ي دو، يک نفر شماره‌ي سه، يک نفر شماره ي چهار، يک نفر شماره‌ي پنج و يک نفر شماره‌ي شش. پس از شماره‌گذاري، معلم مطلب مربوط به هر شماره را ذکر مي‌کند.
‏شماره‌هاي يک: از «با صبر و حوصله به جست و جو مي‌پردازد ......... تا ......... آيا او را مي‌شناسيد؟»
‏شماره‌هاي دو: از «تعداد پرندگاني که لانه‌سازي مي‌کنند ......... تا ......... آن‌ها را به دام انداخت.»
‏شماره‌‌هاي سه: از «‏کوچ پرندگان نيز بسيار شگفت‌انگيز است ......... تا ......... در فصل‌هاي مختلف مهاجرت مي‌کنند.»
‏شماره‌هاي چهار: از «آيا شما درخت شاپرک ديده‌ايد؟ ......... تا ......... از زمين روييده باشد.»
‏شماره‌هاي پنج: از «موريانه‌ها نيز براي خود ......... ‏تا ......... به کار ساختن استحکامات مي‌پردازند.»
‏شماره‌هاي شش: از «اين راز ما را چه کسي کشف کرده‌است؟ ......... تا ......... به روي او نمي‌گشايد؟»
‏سپس شماره‌هاي يک تا شش هر گروه، به آرامي به مطالعه‌ي بخش خاص خود مي‌پردازند. اين مرحله فرصت خوبي است تا معلم شيوه‌ي صحيح مطالعه (يادداشت کردن ـ صامت‌خواني و ...) را به فراگيران يادآوري نمايد.
‏مرحله‌ي دوم:
‏دراين مرحله افراد هم‌شماره تشکيل يک گروه مجزا را مي‌دهند و بخش خاص خود را مورد بحث و بررسي و تبادل‌نظر قرار مي‌دهند. «‏شماره‌هاي يک، در يک گروه» «شماره‌هاي دو، در يک گروه و ...».
‏مرحله‌ي سوم:

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » طرح درس

تعداد مشاهده: 4973 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:17 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل