تحقیق تکنولوژی آموزش ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 4 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تکنولوژی آموز‏ش‏ی
‏- تعریف لغوی و اصطلاحی تکنولوژی آموزشی
‏- تعریف مورد توافق همگان در تکنولوژی آموزشی( جیمز براون و همکاران)
‏- پیشگامان تکنولوژی آموزشی
‏ ‏ ‏ 1. مرحله ابزار و وسایل 1900 تولید پروژکتورها(سخت افزار)
‏ 2.مرحله مواد آموزشی ‏ ‏ فیلمبرداری‏‌‏ها، عکاسیها، فیلم‏‌‏سازیها،
‏تأثیر رنگ بر آموزش، اندازه و تصویر
‏ 3.مرحله نظامهای درسی-هماهنگی بین عناصرآموزشی(نظریه‏‌‏ عمومی سیستم‏‌‏ها‏)
‏- مراحل تکامل
‏مفهوم تکنولوژی
‏آموزشی
‏ ‏ مواد و سایل در خدمت نظام بزرگتری بنام نظام درسی درآمد
‏ طراحی منظم تدریس( تکنولوژی آموزشی مد نظر قرار گرفت)
‏ 4. ‏ مرحله نظامهای آموزشی- به آموزش افراد با توجه به نیازهای انها در رابطه با
‏ جامعه خاص خو آنها مطرح شد
‏ از اقتصاد دانان، جامعه شناسان، و روانشناسان بعنوان متخصصین بهره گرفته شد
‏ 5. مرحله نظامهای اجتماعی- هماهنگ کردن فعالیتهای همه سازمانهای اجرایی و
‏آموزش بخش دولتی و خصوصی برای فعالیتهای آموزشی
‏م‏بح‏ث سیستم
‏1. تعریف سیستم‏
‏طبیعی باز خرده سیستم
‏2. انواع سیستم ‏ سیستم
‏ مصنوعی بسته فراسیستم(سیستم برتر یا کلان)
‏3. اجزاء سیستم
‏4. تعریف درون داد
‏5. تعریف فرآیند
‏6. تعریف برون داد
‏7. تعریف بازخورد
‏8. تعریف معیار
‏مبحث آموزش و ارتباط
‏- آموزش- به فعالیتهای هدفمند معلم برای ایجاد یادگیری در یاد گیرنده
‏- یادگیری
‏- تعریف ارتباط درون فردی
‏- انواع ارتباط ‏ ‏ ‏گ‏روهی
‏ میان فردی ‏با افزایش فراگیران‏
‏جمعی
‏- مدلهای ارتباطی و انواع آن
‏ مهارت لغوی
‏- خصوصیات فرستنده و گیرنده پیام گرایش و طرز تفکر
‏ معلومات و اطلاعات
‏ خصوصیات اجتماعی و فرهنگی
‏- موانع ارتباطی
‏ کلامی
‏ حالات چهره
‏-انواع ارتباط روزمره نشانه های طبیعی
‏ نشانه های قرار دادی
‏ حرکات بدنی
‏ رسانه های گروهی
‏ ارتباط درون فردی
‏ سخنرانی 1. برقراری ارتباط کلامی توسط معلم مستقیم امرونهی
‏ انتقال یا اعمال قدرت
‏ پذیرش احساس شاگرد
‏ هنگام حضور معلم در کلاس سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد
‏ پذیرش عقاید
‏ غیر مستقیم تحسین و تشویق
‏ پرسش از شاگرد
‏ پاسخ به سوالات
‏ 2. برقراری ارتباط کلامی توسط فراگیر
‏ اظهار نظر از طرف فراگیران
‏ 3. سکوت یا سروصدا
‏مبحث طراحی آموزشی و الگوهای آن
‏- طراحی آموزشی چیست
‏- چرا طراحی آموزشی انجام می دهیم
‏- الگوهای طراحی منظم آموزشی
‏- الگوی طرح سیستمی پیام معروف به طرح پیام ایندیانا
‏- الگوی منظم آموزشی جیمز براون و همکاران
‏- الگوی منظم آموزشی ویگر و بریگز
‏الگوی ویگر و بریگز
‏مراحل الگو
‏1. تعیین هدفها
‏ویژگی های فراگیران را تعیین می کنیم
‏ 1 /1- هدفهای کلی
‏ 2/1- هدفهای رفتاری
‏هدفها را تعیین می‏‌‏کنیم
‏ فعالیت فراگیران را طلب می کنیم
‏2. مخاطب
‏ 1/2- تعیین تکلیف یا سلسله مراتب یادگیری
‏ 2/2- تعیین رفتاری ورودی و سنجش آن
‏ارزشیابی و تجدید نظر به عمل می‏‌‏آوریم
‏3. انتخاب محفظ
‏4. سازمان
‏ 1/4- تعیین روشها و فنون تدریس
‏ روش ها و رسانه ها و مواد را انتخاب می‏‌‏کنیم
‏ مواد و رسانه های آموزشی را در خلال آموزش بکار می‏‌‏بر‏یم
‏ 2/4- سازماندهی گروههای تدریس
‏ 3/4- تنظیم زمان و فضا
‏5. رسانه ها
‏ 1/5- انتخاب منابع انسانی و غیر انسانی
‏6. ارائه
‏ 1/6- اجرای تدریس
‏7. ارزشیابی
‏ 1/7- ارزشیابی عملکرد
‏ 2/7- بازخورد

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3559 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 4

حجم فایل:10 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل