تحقیق آشنايي با شركت ايران خودرو 63 ص
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 65 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
آشنايي با شركت ايران خودرو
شركت ايران خودرو در سال 1341 با هدف تأسيس و اداره كارخانجات به منظور توليد و تهية انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و000 تأسيس شد. و اينك با گذشت بيش از 35 سال از زمان تأسيس آن همچنان در زمينة طراحي و توليد خودروهاي سواري ، اتوبوس و ميني بوس به عنوان بزرگترين توليد كننده خودرو در كشور به فعاليت خود ادامه مي دهد.
شركت ايران خودرو بزگترين شركت خودرو سازي كشور مي باشد كه به طور متوسط 65 تا 70 درصد توليد خودرو كشور را به خود اختصاص داده است. سرماية شركت ايران خودرو در پايان سال ماهي 1379 ، 000،000،000، 5، 282 ،1 ريال بوده است. شركت ايران خودرو با توليد 111111 دستگاه خودرو سواري و وانت در سال 1376 ركورد سي ساله خود را شكست و علاوه بر آن موفق شد به ميزان قابل توجهي كميت و كيفيت محصولات خود را افزايش دهد. همچنين در راستاي نظام استاندارد ايزو 9000 ، موفق به دريافت گواهي نامه ايزو 9001 از مؤسسة RWTUV آلمان شد.
شركت ساپكو از جمله اين شركت مي باشد كه وظيفة تأمين قطعات را به عهده دارد. ايران خودرو ديزل انواع كاميون ، ميني بوس و اتوبوس مي پردازد و شركت ايساكو وظيفه خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. تعداد كارگران و كارمندان اين شركت در سال 1381 حدود 30000 نفر مي باشد.
2
محصولات :
خودروهاي سوراي
كاميون
اتوبوس
ميني بوس
خودروهاي سواري :
پيکان1600 پژوRD
پژو405 پژواستيشن
پژوپارس پژو206
4
پيكان 1600
پس از چند تجربه نا موفق در خصوص ساخت اتومبيل هاي فيات ، جدي ترين قدم براي اتومبيل سازي با شروع به كار كارخانه ايران ناسيونال ، ايران خودرو در 27 مرداد ماه سال 1341 با عرضه اتومبيل پيكان برداشته شد. كارخانه ايران ناسيونال براي توليد آخرين مدل اتومبيل هيلمن ، با عنوان پيكان جوان راه اندازي شد.
شركت ايران خودرو در سال 1345 اجازه تأسيس كارخانه ساخت انواع اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر را دريافت كرد و پس از استقرار تأسيسات اتومبيل سازي پيكان با ظرفيت توليد اوليه سالانه 6000 دستگاه اولين اتومبيلها با امتياز ساخت گروه سواري روتس سابق (كرايسلر فعلي) به توليدرسيد.
اولين اتومبيلي كه در سال 1346 ساخته شد پيكان بود كه در دو مدل دولوكس و كارلوكس با بازار عرضه مي شد. در اين سال وانت پيكان و تاكسي پيكان هم به آن اضافه شد و در سال 1347 و 1348 علاوه بر اين سه نوع ، پيكان كار هم به بازار عرضه شد و پيكان اتوماتيك نيز در سال 1349 به توليدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد : دولوكس ، وانت ، كار ، جوانان ، تاكسي و اتوماتيك پس از تعطيل خطوط توليدي شركت تالبوت و لغو قرار داد بين آنها براي تأمين قطعات پس از تحقيقات و مطالعات گسترده استفاده از نيروي محركه جديد بجاي نيروي محركه اصلي پيكان مورد تأئيد واقع شد. بر اساس قرار دادي با شركت فرانسه اين شركت توافق نمود نياز خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سيستم تعليق پژو 405 براي نصب بر روي بدنه پيكان فعلي به مدت شش سال را تأمين كند.
4
ساخت داخل كردن قطعات اتومبيل پيكان در سال 1370 با ايجاد واحد خودكفايي ايران خودرو آغاز و در سال 1372 در شركت ساپكو متمركز گرديد با تحقق برنامه هاي پيش بيني شده در مورد قطعات اين خودرو و افزايش توان توليد سازندگان قطعه تا حد 120 هزار دستگاه درسال هم اكنون 98 درصد قطعات پيكان 1600 در داخل ساخته مي شود.
پس از راه اندازي و بهره گيري از ماشين آلات خريداري شده از شركت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ايران ، پيكان 1600 پس از مدتي توقف در شهريور ماه 1371 دوباره توليد شد.
ايران خودرو از اوائل سال 1373 تصميم به ايجاد مركز تحقيقات با هدف انتقال دانش طراحي و مهندسي خودرو گرفت و در اين راستا پروژه طراحي و ساخت اولين خودرو پيكان (1600سي سي ، 1725 سي سي ، 1800 سي سي) دولوكس ، كار ، جوانان و تاكسي به انجام رسيده است.
پژو آردي :