تحقیق استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي در اندونزي 20 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي در اندونزي
‏چكيده
‏امروزه محققان در اندونزي در حال بررسي ساختاري استفاده مواد زائد در قسمت سازه‏‌‏اي روسازي هستند كه اين عمل مربوط به ناتواني دولت در حفظ روسازي جهت بهره‏‌‏وري مناسب و عدم بودجه كافي مي‏‌‏باشد. انتظار مي‏‌‏رود كه استفاده از مواد زائد در اين نوع سازه‏‌‏ها با هزينه توليد كمتر و كيفيت بهتر قادر خواهد بود نيازهاي موردنظر را برطرف سازد.
‏اندونزي منابع مختلف فراواني از مواد زائد دارد. بنابراين پيش‏‌‏بيني مي‏‌‏شود كه از نظر نياز به مواد زائد در ساختار روسازي مشكلي وجود ندارد. با توجه به نتايج محققان تقريباً همه مواد زائد استفاده شده خصوصيات بهبودي مناسبي را توليد مي‏‌‏كردند. البته همه آنها بهترين نتايج را ندارند. براي مخلوط قير، استفاده از خاكستر مرمر بر اساس مطالعات چندين محقق بهترين نتيجه را نشان داد. براي زير اساس و لايه بستر به ترتيب از تفاله (روباره) نيكل و آهك ـ خاكستر پوسته برنج استفاده مي‏‌‏شود و باعث مي‏‌‏شود خواص آنها بطور قابل توجهي بهبود يابد. هرچند كه چندين مواد زائد استفاده شده در تحقيقات نتايج غيربهينه‏‌‏اي را هنگامي كه با مواد روسازي تركيب مي‏‌‏شدند، داد. واكنش شيميايي ايجاد شده در مخلوط بعد از تركيب شدن مخلوط تركيبي را حمايت نمي‏‌‏كند.
‏پيش‏‌‏زمينه
‏استفاده از مواد زائد ناشي از اضافات مي‏‌‏تواند جايگزين مواد موجود در پروژه‏‌‏هاي مهندسي به منظور كاهش هزينه و بهبود خصوصيات مكانيكي سازه‏‌‏هاي كامپوزيت مانند روسازي شود.
‏در اندونزي بحران اقتصادي براي چندين سال وجود دارد و به دليل عدم بودجه كافي دولت براي نگهداري همه جاده‏‌‏ها با عملكرد مناسب، باعث شده است كه اثر بحران در زندگي روزانه تاثير بگذارد. به علاوه، اثر سيستم حكومتي در اندونزي، استان‏‌‏ها را مجبور كرده تا سيستم مديريت روسازيشان را بهينه كنند. به دليل اينكه بودجه و اقدامات عملياتي براي جاده‏‌‏هاي فرعي با مسئوليت استان‏‌‏ها است. بنابراين چندين استراتژي به منظور پيشنهادات متناوب جهت نگهداري عملكرد جاده
‏‌‏ها با هزينه كم شد‏ از قبيل طراحي يك طبقه سازه‏‌‏اي براي بهبود پروژه تعيين اولويت يك جاده در نگهداري عادي و دوره‏‌‏اي و ماده افزودني كه عملكرد جاده را بهبود بخشد.
‏تا اينجاي كار، افزودني‏‌‏هاي زيادي در بازار موجود هستند. اگرچه اين قبيل افزودني‏‌‏هاي صنعتي هنوز بسيار گران هستند و تحقيقات كمي در اين رابطه و آزمايش نادري از اين بابت انجام شده و به ندرت در پروژه‏‌‏هاي راه از آنها استفاده مي‏‌‏شود. در پنج سال اخير تحقيقات انجام شده در اندونزي جهت يافت موادي كه از مواد زائد جهت استفاده افزودني‏‌‏ در روسازي تشكيل شده باشد، تمايل پيدا كرده است و به اين خاطر است كه آگاهي‏‌‏هايي درباره كاهش مواد زائد از بقاياي توليدات صمعتي يا چرخه طبيعي حاصل شده است.
‏اين مقاله چندين تحقيق مربوط به آناليز پتانسيلي انواع مختلفي از مواد زائد به عنوان افزودني در ساختار روسازي را ارائه و سپس آنها را بازبيني مي‏‌‏كند. مطالب اين مقاله از چندين نشريه و پايان‏‌‏نامه در مورد استفاده از مواد زائد در ساختار روسازي از اواسط دهه هشتاد تا اواسط سال 2004 برگرفته شده است.
‏هدف
‏هدف از اين مقاله، معرفي آزمايشات مواد زائد استفاده شده در تحقيقات چندين روسازي در اندونزي است كه خود به قسمت‏‌‏هاي مختلفي از قبيل انواع مرسوم زائد استفاده شده، منابع مواد، ‏آناليز انجام شده و نتايج تحقيقات تقسيم مي‏‌‏شود.
‏مواد زائد در اندونزي
‏استفاده از مواد زائد بستگي به فراواني آن ماده در منطقه موردنظر دارد. اما منابع عظيمي از مواد زائد در اندونزي وجود دارد كه مي‏‌‏تواند به عنوان افزودني در ساختار روسازي بكار رود. اگرچه آنها بطور گسترده در استان‏‌‏هاي اندونزي نيستند. مواد اشاره شده در زير كه اغلب آنها به صورت خاكستر هستند، بررسي و تحليل و نتايج آن در مجلات ‏اندونزي منتشر شده‏‌‏اند. مواد وظايف گوناگوني برعهده دارند. شامل پر كننده براي مخلوط قير، افزودني قير، مصالح سنگي ريز و افزودني براي لايه بستر و زيراساس. توضيحات اين مواد بطور كامل با اشكال آن موجود است.
‏خاكستر نرمه
‏خاكستر نرمه، معمول‏‌‏ترين ماده زائد استفاده شده در جهان است. خاكستر ترمه محصول فرعي ناشي از سوختن يك نوع زغال سنگ (CCBS‏) مي‏‌‏باشد. به عنوان مثال تفاله معدني كه بعد از كوبيدن زغال سنگ سوخته باقي مي‏‌‏ماند. فرض مي‏‌‏شود كه خاكستر نرمه قادر است انرژي را بوسيله كاهش ميزان تقاضا براي مواد مرسوم روسازي از قبيل آهك، سيمان و سنگ شكسته نگه دارد، در حالي كه موادي كه ذكر شده انرژي توليد مي‏‌‏كنند. مزيت استفاده از اين مواد نسبت به ديگر مواد روسازي، صرفه‏‌‏جويي در بشكه‏‌‏هاي نفت است.
‏بنابراين كاهش توليد گازهاي گلخانه‏‌‏اي كه خطر جوي هستند را به همراه خواهد داشت. در اندونزي اين مواد از كارخانه‏‌‏هايي كه سوخت آنها از سوختن زغال‏‌‏سنگ بدست مي‏‌‏آيند، تهيه شده كه 3 كارخانه در سوماترا، 4 كارخانه در جزيره كاليمانتان و 2 كارخانه در جزيره سولاوس قرار دارند. ميزان خاكستر نرمه در اندونزي بسيار زياد است. به عنوان مثال Paiton swasta‏ يك كارخانته با سوخت زغال سنگ در شرق جاوا با ظرفيت 62*2 مگاوات، سالانه كمتر از 43000 تن خاكستر نرمه توليد نمي‏‌‏كند.
‏يك مزيت ديگر، استفاده از خاكستر نرمه در ساختار روسازي، بدست آوردن آسان و عدم احتياج به عمليات خاص قبل از استفاده از آن است.
‏لاستيك ساييده (STR‏) و لاستيك خام
‏در اندونزي لاستيك فرسوده به شكل لاستيك يا STR‏ مورد استفاده قرار مي‏‌‏گيرند. لاستيك خام يك شيره طبيعي است كه مستقيماً با شكاف بر روي درخت لاستيك بدست مي‏‌‏آيد. اندونزي دومين كشور بزرگ دنيا در توليد لاستيك طبيعي با توليد ساليانه 225*613 تن لاستيك از 1559955 مزرعه لاستيك مي‏‌‏باشد. بيشتر ترجيح داده مي‏‌‏شود كه از لاستيك خام در افزودني استفاده شود تا ديگر لاستيك‏‌‏ها مانند لاستيك تركيبي، زيرا لاستيك خام الاستيك‏‌‏تر و مقاوم‏‌‏تر در برابر ترك‏‌‏هاي شياري است.
‏از طرف ديگر استفاده از تاير به عنوان منبع مواد STR‏ آسان و در دسترس است، چرا كه طبق اطلاعات دپارتمان حمل و نقل اندونزي، بيش از 85 ميليون واحد تاير از انواع وسايل نقليه در اندونزي وجود دارد.
‏خاكستر پوسته نارگيل و الياف نارس
‏اندونزي يك كشور مجمع‏‌‏الجزاير است و داراي بيش از 17000 جزيره و 81000 كيلومتر خط ساحل است. بنابراين نارگيل به عنوان يك گياه ساحلي در كانر Mangrove‏ در تمام جزاير رشد مي‏‌‏كند. ‏بر اساس اطلاعات وزارت كشاورزي اندونزي، داراي 1559955 مزرعه كه سالانه 6610225 تن توليد مي‏‌‏كند. نارگيل به يك گياه چند كاره معروف است كه همه قسمت‏‌‏هاي آن مي‏‌‏تواند در فعاليت‏‌‏هاي مختلف استفاده مي‏‌‏شود. در ارتباط با موضوع اين مقاله، دو قسمت از نارگيل به عنوان افزودني در ساختار روسازي استفاده مي‏‌‏شدند كه آن دو قسمت الياف نارگيل و خاكستر پوسته نارگيل مي‏‌‏باشند.
‏خاكستر باقيمانده آسياب شكر
‏اندونزي مصرف كننده بزرگ شكر است و از يك يا دو سال پيش شروع به واردات شكر كرده است. مناطق مزارع نيشكر سال به سال كاهش يافته و در سال 2002 كل مناطق مزرعه شكر 1819042 است كه 347327 تن شكر در هر سال توليد مي‏‌‏كند. باقيمانده آسياب شكر كه منبع خاكستر است، به عنوان افزودني در ساختار روسازي استفاده مي

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4235 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:848 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل