تحقیق انواع کمک فنرها 10 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ا‏نواع کمک فنرها
‏دو تيوپه‏
‏تک‏ ‏تيوپه‏
‏با مخزن بيرونی
‏دو تيوپه :
‏در اين مدل از کمک فنر ، که همان نوع بررسی شده در بالاست ، يک تيوپ‏ ‏اصلی وجود دارد که پيستون در آن حرکت می نمايد و تيوپ دوم که تيوپ ذخيره نام دارد ، در گرداگرد تيوپ اصلی قرار گرفته تا‏ ‏سيال مازاد را در خود جای دهد .
‏کمک های دو تيوپه انواع متنوعی دارند ، که برخی از لحاظ تکنولوژی منحصر به يک يا چند کارخانه بوده و دارای قيمتهای بالا و کارآييهای خاصی نيز می باشند ، اما انواع متداول آن به شرح زير می باشند :
‏دو تيوپه‏ ‏گازی :
‏گسترش کمک فنرهای گازی باعث ايجاد برتری عمده ای در رانندگی با خودروهای مجهز به اين نوع کمک فنر گرديده . اين نوع از کمک فنر به مشکلات موجود‏ ‏در کنترل و هدايت خودروهايی که مجهز به شاسی و بدنه يکپارچه هستند يا فاصله چرخهايشان کم است يا نياز به فشار‏ ‏بالای باد تايرها دارند ، خاتمه بخشيده . اين
‏ ‏کار تنها با افزودن مقداری گاز نيتروژن با فشار کم در تيوپ ذخيره انجام می گيرد . اين در حالی است که تصور عامه بر اين است که در کمک های گازی تنها از نوعی گاز استفاده می شود و از روغن خبری نيست . اما چنين نيست‏ ‏، در اين نوع کمک فنر ، گاز ( نيتروژن ) تنها حجم بسيار کمی از حجم مواد موجود در کمک را شامل می شود . فشار نيتروژن درون تيوپ ذخيره نيز‏ ‏ما بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ psi‏ می باشد .
‏يکی ديگر از محاسن نيتروژن جلوگيری از ايجاد کف در کمک فنر است ، اين کف ( Foam‏ ) که حاصل ترکيب شدن روغن‏ ‏با هوا ( در کمک فنرهای دو تيوپه هيدروليکی بجای نيتروژن ، هوا وجود دارد ) است ، قابل فشرده شدن می باشد ، از اينرو باعث اخلال در کار کمک شده و نرمی و راحتی رانندگی را از بين می برد‏ ‏همچنين واکنشهای کمک فنر‏ ‏را با‏ ‏تاخير مواجه می‏ ‏کند . اما در انواع گازی ، نيتروژن تحت فشار‏ ‏قابليت ترکيب شدن با روغن را‏ ‏دارا نيست‏ ‏. در صورتی هم که مقادير کمی هوا در پروسه توليد يا در حين کارکرد کمک وارد آن شده باشد‏ ‏، بدليل وجود فشار نيتروژن تنها به صورت حباب در روغن پخش‏ ‏می شود .‏ 
‏ديگر مزيت کمک فنرهای گازی ،‏ ‏بازگشت‏ ‏جزئی آنها پس از فشرده شدن است ، اين امر که بدليل بيشتر بودن سطح مقطع زير پيستون نسبت به سطح بالای پيستون ( بدليل وجود ميله )‌ و وجود فشار
‏ ‏بالای نيتروژن‏ ‏وارد بر سطح بزرگتر ( زير پيستون ) اتفاق می افتد ، باعث‏ ‏بالا رفتن ضريب فنر شده‏ ‏، و تا حدی از پايين رفتن سر خودرو هنگام ترمز گيری ،‏ ‏پايين رفتن عقب خودرو در هنگام شتاب گيری و چپ شدن و انحراف خودرو جلوگيری می نمايد.
‏                                              
‏دو تيوپه‏ ‏هيدروليکی‏ ‏:
‏عينا مشابه نوع گازی می باشند ، با اين تفاوت که در آنها بجای نيتروژن تحت فشار کم ، از هوا در فشار معولی استفاده می شود ، که مشکلاتی نظير ايجاد کف‏ ‏در آنها اجتناب ناپذير است ( نوع هيدروليکی ، نسل اول کمک فنرهای دو تيوپه محسوب می شوند ، که همينک جای خود را به انواع گازی سپرده اند ) .
‏                                              
‏دو تيوپه‏ Foam‏ Cell‏ ‏:
‏در اين نوع بجای اينکه اجازه داده شود گاز نيتروژن در تماس با‏ ‏سيال هيدروليکی ( روغن ) قرار گيرد ، سلولهايی از‏ ‏نيتروژن اشباع شده بکار می رود ، اين نوع نيز همانند نوع گازی ، از ايجاد کف هوا و روغن جلوگيری می نمايد ، اما در صورتی که در دماهای بسيار‏ ‏بالا قرار گيرد ( کارکرد در جاده های با دست انداز بسيار زياد در مدت زياد ) پس از سرد شدن ديگر کيفيت اوليه خود را باز نخواهد يافت .

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4223 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:318 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل