تحقیق بانک ملت

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏مقدمه
‏بانک ملت بانکی ایرانی است که پس از ‏انقلاب ۵۷‏ و پس از ملی شدن همه بانک‌ها توسط شورای انقلاب در خرداد ‏۱۳۵۸‏ و مصوبه دیگر این شورا در ادغام همه بانک‌های تجاری در دو بانک تجارت و ملت تاسیس شد.‏[۱]
‏سرمایه اولیه این بانک ۳۳‏٫‏۵ میلیارد ریال و سرمایه آن در سال ‏۱۳۸۷‏ ۱۳۱۰۰ میلیارد ریال اعلام شده‌است.این بانک هم اکنون دارای شعبی در داخل و خارج ایران می‌باشد.
‏پس از تغییر اصل ۴۴ قانون اساسی توسط ‏علی خامنه‌ای‏ و ابلاغ آن به دولت در سال ‏۱۳۸۴‏، این بانک بعنوان اولین بانک دولتی برای خصوصی سازی آماده شد ودر ‏اسفند‏ ‏۱۳۸۷‏ ۵‏٪‏ سهام این بانک در ‏بورس تهران‏ عرضه شد که از این میزان ۲‏٫‏۵‏٪‏ آن بفروش رسید.خریدار ‏شرکت آتیه‏‌ی کارکنان بانک ملت‏ (شرکت بازنشستگی بانک ملت) بود که خود زیر نظر مدیران بانک ملت است.‏[۲]
‏دولت مدعی است که با ارائه ۳۰‏٪‏ سهام بانک بعنوان سهام عدالت، ۱۵‏٪‏ به شستا و و دو بلوک ۵ درصدی به صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برای رد دیون، ۵‏٪‏ به کارکنان بانک و عرضه ۵‏٪‏ در بورس این بانک دیگر دولتی نیست.‏[۳]‏ گرچه برخی کارشناسان معتقدند که عمده سهام بانک میان نهادهای حکومتی دست بدست شده و این نحوه انتقال را نمی‌توان خصوصی سازی نامید. ‏[۴]
‏بانک ملت ماحصل ادغام ده بانک از بانک‌های تجاریِ خصوصی پیش از انقلاب به شرح ذیل است:
‏بانک پارس‏
‏بانک عمران‏
‏بانک فرهنگیان‏
‏بانک داریوش‏
3
‏بانک تهران‏
‏بانک تجارت خارجی‏
‏بانک بین الملل ایران‏
‏بانک ایران و عرب‏
‏بانک اعتبارات تعاونی و توزیع‏
‏بانک بیمه ایران‏
‏بانک ملت از آغاز تا امروز
‏تاريخچه‏
 ‏تاریخچه بانک
   ‏بانک ملت به موجب مصوبه‌ی مورخ 29 آذر 1358 ‏مجمع عمومی بانک‌ها از ادغام بانک‌‌های تهران، داریوش، بین‌المللی ایران، عمران، ‏بیمه‌ی ایران، ایران و عرب، پارس، اعتبارات تعاونی و توزیع، تجارت خارجی و فرهنگیان ‏در تاریخ 31 تیر 1359 تشکیل و تحت شماره 38077 در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. ‏عملیات اجرایی بانک نیز از همان تاریخ آغازشد.
  ‏سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت معادل 5/33 میلیارد ریال، در اثر ‏ادغام بانک‌های یادشده شکل گرفت. آخرین افزایش سرمایه شرکت در تاریخ 19 مرداد 1384 ‏بالغ بر‏ ‏11,861 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و اندوخته‌ی ‏تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌‌های ارزی انجام‌شد
4
.
‏به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده ‏بانک‌ها مورخ 17 فروردین 87 و تصوینامه هیات محترم وزیران به شماره 68985/ت 37925 ت ‏مورخ 2 مرداد 86 شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید.
‏بانک ملت در ‏حال حاضر با سرمایه 13100 میلیارد ریال به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور است ‏که درچارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نمایند.
‏این بانک دارای 309 ‏شعبه در تهران،‏ ‏1,522 شعبه در شهرستان‌‌ها و 4 شعبه در خارج از کشور ‏می‌باشد.
‏تعداد پرسنل بانک درحال حاضر 24,757نفر است و مدیرعامل و رئیس هیئت ‏مدیره‌ی بانک آقای دکتر علی دیواندری می‌باشند. مهم‌ترین راهبردهای بانک ملت ‏توسعه‌ی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت روابط مشتریان، بهبود کیفیت خدمات، ‏توسعه منابع انسانی و ‏بهبود شاخص‌های عملکرد است. برای دستیابی به این راهبردها، ‏اهدافی همچون رشد و بهره‌وری بانک، سوددهی و ارائه خدمات مناسب به مشتریان، شناخت ‏نیازها و دسته‌بندی مشتریان و فرآیندهای مربوط به سود، آموزش‌های استراتژی محور، ‏فن‌آوری نوین بانکی و همسوسازی اهداف فردی، بخشی و سازمانی ترسیم شده‌است.



معرفی بانک : ‏
همگام با اجراى قانون ملى شدن بانکها بانک ملت در سال 1358 به عنوان یک بانک تجارى تاسیس گردید. ساختمان مرکزى آن واقع در خیابان طالقانى، نبش خیابان شهید عباس موسوى (فرصت سابق) می باشد. ‏

تعامل همه جانبه با مشتریان یکی از مهمترین ارکان یک سازمان برتر است. سازمان هایی موفق تر هستند که بتوانند به بهترین نحو با مشتریان ارتباط برقرار کنند و به آنها خدمت ارایه دهند یا این که از نظرات و پیشنهادات مشتریان استفاده کنند. بانک ملت در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و در راستای سیاست های مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان اقدام به تاسیس مرکز ارتباط ملت، اولین مرکز ارتباط (
4
Contact Center‏) شبکه بانکی کشور، مبتنی بر سیستم تلفن 4 رقمی VoIP‏ با بیش از 60 خط تلفن دیجیتال و 6 خط آنالوگ کرده است که به صورت سازمان ‏مجازی (Virtual Office‏) طراحی و پیاده شده است. ‏

اهداف ‏

* تلاش در جهت همگامی با سیاست های دولت در حوزه پاسخگویی به مردم و تکریم ارباب رجوع و مشتریان ‏
* ارایه مشاوره و راهنمایی برای مردم و مشتریان ‏
* بالا رفتن سطح کیفیت پشتیبانی خدمات بانک ‏
* تامین نیازهای اطلاعاتی واحدها و کارکنان بانک ‏
* برقراری ارتباط دو طرفه قابل پیگیری با مشتریان ‏
* یکپارچه سازی سیستم پاسخگویی بانک به مردم و مشتریان ‏
* افزایش میزان رضایت مشتریان از طریق ارزش آفرینی برای آنها ‏
* بهره گیری از انتقادات، پیشنهادات و شکایات مشتریان به عنوان یک فرصت کلیدی جهت رفع نقاط ضعف احتمالی ‏

ویژگی ها و قابلیت ها ‏

این مرکز مجهز به تلفن گویا (IVR‏)، توزیع اتوماتیک تماس ها (ACD‏)، نشانگر مشخصات تماس گیرنده (Screen POP‏)، صندوق صوتی (Voice Mail‏)، پست

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3961 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .docx

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:254 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل