دانلود مقاله در مورد خـط مشـي كيفيـت و اصلاحات 65 ص
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 72 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
WWW.DANDEHSAZAN.COM
ارتباط با ما
محصولات
نظامنامه کيفيت
معرفی
صفحه اصلي
نظامنامه کيقيت شرکت توليدي و صنعتي دنده سازان
خـط مشـي كيفيـت و اصلاحات
2-1- خط مشي كيفيت
شرکت صنعتی دنده سازان ، توليد کننده انواع قطعات خودرو ، چرخ دنده و .... درراستای ارتقاء کيفيت محصولات خود و با هدف کسب سفارشات بيشتر ، استانداردهای مديريت کيفيت ISO / TS 16949 : 2002 و ISO 9001:2000 را الگوی مديريت کيفيت خويش قرار داده وخطمشی کيفيت خود را بدين شرح اعلام می دارد:
1- تلاش در جهت کسب رضايت مشتريان از طريق شناسايی ، درک و برآورده سازی صحيح نيازها و انتظارات آنها
2- ارج نهادن به مقام انسانی کارکنان بعنوان با ارزشترين سرمايه های شرکت از طريق رعايت اصل احترام متقابل ، فراهم آوردن روابط صميمی ، توجه به مسائل روحی و رفاهی آنها ، ايجاد فضای مناسب کاری برای آنها
3- ارتقاء آگاهی ها ، دانش و توانايی کارکنان از طريق اجرای آموزشهای تخصصی
4- جلب مشارکت فکری کارکنان از طريق دريافت و تشويق ايده های عملی آنها و گسترش فرهنگ کارگروهی
5- تعهد به بهبود مستمر فعاليتها از طريق تدوين ، اجرا و اندازه گيری اهداف کيفيت
6- حرکت به سمت ضايعات صفر از طريق انجام کليه فعاليتها بطور صحيح و منظم و در موعد مقرر ، جلوگيری از تکرار اشتباهات ، کاهش انحراف از برنامه ها و تاکيد بر ﭘيشگيری از خطاها
تشريح عناصر سيستم مديريت كيفيت
4- سيستم مديريت كيفيت
4-1- نيازمنديهاي عمومي
شركت صنعتي دنده سازان، يك نظام مديريت كيفيت را ايجاد و مستند نموده، آن را به اجرا گذارده و از برقرار بودن آن به طور مداوم اطمينان حاصل مي نمايد و در جهت بهبود اثربخشي آن بر اساس نيازمنديهاي اين استاندارد بينالمللي اقدام مي كند .
در شركت صنعتي دندهسازان، فرآيندهاي مورد نياز سيستم مديريت كيفيت و كاربردهاي آنها در سرتاسر سازمان شناسايي گرديده و توالي و تعامل اين فرآيندها نيز مشخص شده است. اين فرآيندها و تعاملات آنها در جداول پيوست و همچنين در روشهاي اجرايي مربوطه مدون شدهاند. علاوه بر اين، شاخص هاي مورد نياز براي كنترل اثربخشي اجراي اين فرآيندها تدوين شده است .
در اين سازمان از دسترس بودن منابع و اطلاعات مورد نياز بر اساس جلسات هفتگي ، ماهيانه و بازنگري مديريت اطمينان حاصل مي شود.
همچنين فرآيندهاي شناسايي شده طبق روش اجرايي اندازهگيري ميزان تحقق اهداف كيفيت به شماره QA-P-05 و همچنين روش اجرايي ارزيابي رضايت مشتريان به شماره QA-P-11 مورد پايش، اندازهگيري، تجزيه و تحليل قرار مي گيرد و اقدامات لازم براي بهبود مستمر طبق روش اجرايي اقدامات اصلاحي و پيشگيرانه به شماره EN-P-05 صورت ميگيرد.
تصوير زير وضعيت سيستم مديريت كيفيت شركت صنعتي دنده سازان را نشان ميدهد.
ورودي
خروجي
بهبود مداوم سيستم مديريت كيفيت
مشتريان
مشتريان
تحقق محصول
مديريت منابع
محصول
اندازه گيري ، تحليل،بهبود
Ä
È
Å
É