دانلود مقاله در مورد شرکتهای هرمی 117 ص
دسته بندي :
مقاله »
مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 155 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
3
تعريف objection:
واژه objection به معناي سوالي است که براي به نقد کشيدن و تويح بيشتر در مورد يک موضوع مطرح ميشود. درواقع هر سوالي که در مورد يک کار ازما پرسيده ميشود يک objection است، و دليل مطرح شدن آن عدم اطلاعات شخص پرسشگر از حقيقت موضوع است که در اين حالت فرد جوابگو بايد بتواند با داشتن اطلاعت کامل اعتماد به نفس بالا و تسلط و نفوذ در کلام objection مطرح شده را پاسخ دهد. objection فرصتي طلايي است که ما بتوانيم نکات مبهم پيش آمده در ذهن افراد را بطرف کرده و نوعي ايمان و بينش قوي براي ادامه کار به افرد افبا نماييم. يکي از پيش نياز هاي جواب دادن به objection که نوعي رابطه روحي رواني با فرد است ايجاد ارتباط موثر است. ارتباط موثر بر طرف کننده هر گونه سوء تفاهمي است. با ارائه يکسري روشهاي تکنيکها افراد ميتوانند از فوايد يک رابطا موثر استفاده کنند. اما وقتي که پيامي توسط شخصي با شک و ترديد ارسال ميشود ويا شخص در حالت پاسخ گوي دار دودلي ميشود مسلماً نميتواند به طور صد در صد بر روي طرف مقابل تاثر بگذارد.ايجاد اين ارتباط موثر نيازمند تسلط کامل برآموزشهاي اين سيستم است. تسلط بر نوع تجارت NETWORK MARKETING و همچنين تسلط به 3p يعني product (محصول) plan (طرح کمپاني) و positioning (استراتژيهاي کمپاني) از ضروريات پاسخگويي به يک سوال است عدم تسلط به اين موارد شخص را دچار تزلزل کراه و در نتيجه در جوابگوي موفق نخواهد بود. چه بسا اطلاعات قبلي خود را نيز فراموش کرده و باعث ايجاد عکس العمل منفي در شخص پرسشگر گردد.
اگر در جوابگويي به شخصي دروغ گفته ميشود ممکن است فرد پس از مدتي به جواب صحيح دست يابد که اين حالت موجب کمرنگ شدن اعتبار ما، تجارت NETWORK MARKETING و حتي کمپاني ميگردد.
نشاط و انعطاف پذيري روحي از ديگر اصولي است که در پاسخگويي به objection بايد رعايت شود. افرادي هستند که ممکن است با مطرح کردن سوالات متفاوت به جمعآوري بپردازند. وظيفه ما اين است که با ايجاد ارتباط موثر به سوالات آنها گوش دهيم و با سعه صدر و حوصله زياد به سوالات آنها پاسخ دهيم. همچنين نبايد در مقابل سوالات افراد حتي اگر غير منطقي هم باشد عکس العمل منفي ناشي از از تعصب را بروز داد. هدف کلي پاسخ گويي به objection اطلاع رساني و بالا بردن سطح آگاهي افراد است. تا در سايه يک جواب منطقي به شغل خود ايمان آورده و با قدرت بيشتري به کار خود ادامه دهند.
کليد موفقيت در NETWORK MARKETING آموزش ميباشد و در واقع خوب دفاع کردن بهترين نوع آموزش ميباشد. وقتي بتوانيم به يک objection جواب قاطعانهاي بدهيم هم شخص مورد نظر را قانع کرده و هم او را در يک چارچوب آموزشي قدرتمند قرارداده تا سطح اطلاعات خود را ارتقا دهدو نيز تجربهاي مفيد درزمينه کار بدست آورد. درغير اين صورت نه فرد را قانع کردهايد و نه دفاع موثري داشتهايد که نتيجه آن بدنامي خود و تجارت ما است. بعد از اين که شخص سوال خودش را پرسيد و جواب خود را دريافت کرد ميتوانيم با مطرح کردن سوالات کليدي و مهمي که قبلاً براي خود ما و ديگر زيرمجموعه
3
ها مطرح شده و همچنين پاسخگويي به آنها ابهامات و سوالات ديگري که براي او مطرح شده را پاسخ دهيم. استفاده از اين روش باعث ميشود که اگر براي او نيز سوالي باقي مانده باشد آنرا پرسيده و جوابش را دريافت کند.
قانون NETWORK MARKETING
يکي از کارآمدترين و موثرترين روشها براي پاسخگويي به objection قانون 3F ميباشد که نوعي ايجاد همدلي و هم احساس بودن و ارتباط متقابل روحي را ايجاد ميکند با اين روش ميتوان به سوالات واشکالات افراد جواب قانعکننده اي داد که آمادگي روحي و ذهني ايجا د تاثير جواب را مضاعف ميکند.
به عنوان مثال اگر دوست شما پرسيد: از کجا معلوم است سکهها واقعاطلا باشند به جاي اينکه بيدرنگ پاسخ دهيد که معلوم است که طلا است بگوئيد: چه جالب من احساس شما را درک ميکنم. (FEEL).اتفاقا براي من همين سوال پيش آمد (FELT) ولي ميدانيد که چه کردم؟ شروع به تحقيق کردم ( FOUND) و اين سکه را نزد چند طلاساز و طلافروشي بردم و آنها هم تاييد کردند که اين سکه طلاي 24 عيار است با اين روش در حقيقت به جاي جبهه گيري و مخالفت با ابراز هم فکري در کنار دوستتان قرار ميگيريد سپس يک حقيقت را در غالب تجربه بيان ميکنيد.
به طور کلي اسلحه اصلي ما در پاسخ دادن به objection اطلاعات ودانش ما ميباشد. اين اطلاعات همواره بايد به روز شده و update گردد وهمواره بايد به مطالعه در زمينهها وابعاد مختلف کار پرداخت و اطلاعات جديد دريافت کنيم. مهندسي را در نظر بگيريد و به مدت 30 سال درکارخانهاي مشغول به کار است و از تمامي دستگاهها شناخت کامل دارد و قادر است تمامي آنها را به راحتي تعمير نمايد. اين فرد در بين کارخانه از محبوبيت بالايي برخورار است زيرا اطلاعات در مورد دستگاهها دارد. حال بعد از مدتي مدير کارخانه تصميم ميگيرد دستگاههاي کارخانه را عوض کند و دستگاههاي جديدتر و کارآمدتري وارد کارخانه نمايد. کارکنان کارخانه انتظار دارند اين مهندسي بتواند از عهده مشکلات و کاربري دستگاهاي جديد برآيد. ولي چون اطلاعات خود را به روز نکرده و با دستگاههاي جديد آشنايي ندارد و توان نصب و راهاندازي آنها را ندارد محبوبيت و شخصيت والايي را که نزد کارکنان داشته را از دست ميدهد و ديگر نفوذي در کار خود نخواهد داشت.پس به روز کردن اطلاعات در تجارب NETWORK MARKETING امري الزامي است. يکي از بهترين تکنيک هاي جواب دادن به سوالات objection ها اين است که سوال را با سوال پاسخ دهيم.
پيش شرط اين قضيه داشتن ذهنيت مثبت نسبت به شخص پرسشگر است. اين ذهنيت بايد همواره وجود داشته باشد که فرد پاسخگو مانند همان شخص پرسشگر بوده است و در آن لحظه سوالي را مطرح ميکند که زماني براي خود او نيز سوال بوده است. مثلاً ممکن است فردي بگويد که اين سيستم کلاهبرداري است نبايد در مقابل اين فرد موضع گرفت بلکه ميتوانيم از او بپرسيم که چرا اين سيستم کلاهربرداري است اگر ميتواند ثابت کند در اين صورت شخص توان پاسخگويي را از دست ميدهد و با توجه به منطق کلام و همدلي ايجاد شده به جواب مورد نظر خود دست ميابد.
5
باتوجه به مقدمهاي که درباره objection وآداب آن گفته شد بحث خود را با طرح جواب به تعدادي از سوالاتي که درباره NETWORK MARKETING مطرح است ادامه ميدهيم. همانطور که ميدانيم هر کاري مسايل و مشکلات خاص خودش را دارد و تجارت NETWORK MARKETING نيز از اين قاعده مستثني نيست. بخش اعظم اين مشکلات مربوط به ديدگاه منفي افراد مختلف در جامعه نسبت به اين تجارت است.
به طور کلي اين ديدگاه و نگرش را ميتوان به چهار بخش تقسيم کرد.
1- افراد در گذشته با سيستمهايي برخورد کرده اند که معروف به دسيسههاي هرمي Pyramind Scheme ميباشد. در سالهاي گذشته اين سيستمها وارد ايران شدند چند ماهي فعاليت کردن که بنا به دليلي ربا اعلام شدند، اشباع شدند، متوقف شدند، و نهايتاً تعطيل شدند، مثل جوانان موفق، اوراق مشارکت يزد، سيادتان شيراز، باختران سبز، آفتاب يزد، طرح تعاون، طرح نودوستي، جاسوييچي، پيرين بانک، کمبرلي يانمونههاي خارجيش مثل پنتاگونا، در اتبدا ممکن است تصور کنيد که NETWORK MARKETING نيز مشابه اين سيستمهاي هرمي است. اما با توضيحاتي که اکنون گفته ميشود خواهيد فهميد که اين سيستمها نه تنها شبيه NETWORK MARKETING نيست بلکه تفاوتهاي عمده اي با آن دارد. از آنجاييکه قويترين اين سيستمها پنتاگونا که متعلق به کشور ايتاليا بود آنرا توضيح ميدهيم:
در پنتاگونا براي اينکه شخص وارد سيستم شود بايستي سه برگ کاغذ را از کسي ميخريد وسپس آنرا ميفروخت. مقداري از پول به دست آمده را به شخص فروشنده و مقداري را هم به حساب کمپانيهاي واسطه واريز ميکرد و در واقع به عنوان يک واسطه عمل ميکرد و همانطور که ميدانيد هر کجا واسطه به وجود بيايد، متعاقب آن فساد اقتصادي پيش ميآيد. اما در NETWORK MARKETING هدف حذف واسطهها ميباشد. با توجه به نوع سيستم هرمي که در آن، فعاليت ميشد شخص بايد دو يا سه يا پنج عدد از آنرا کپي ميکرد و به دوستان ديگرش ميفروخت. اين شخص در مقام واسطه و دلال برگه ها را از دست ميخريد و به دست ميفروخت و پول را از دوستانش دريافـت ميکرد. بعضي از اين واسطهها کاغذها را گرانتر ميفروختند و عدهاي ديگر نيز تعدادي بيشتري را به فروش ميرساندند که در نتيجه اين فسادها اين سيستمها در نهايت تعطيل وغير قانوني اعلام شد،محصولي که شما از طريق NETWORK MARKETING و از کمپاني GMI خريدار ميکنيد مستقيماً از خود کمپاني خريداري کرده و از خود شرکت دريافت ميکنيد و همچنين کليه پورسانتها نيز به طور مستقيم توسط کمپاني به حساب شما واريز ميگردد. هيچ رابطهاي مالي بين افراد مجموعه نيست وتنها رابطهاي که بين افراد است رابطه آموزشي و حمايت از زير مجموعهها ميشد اين هرم داراي 7 مرحله يا اصطلاحاً level بود که هرکس به level آخر ميرسيد اصطلاحاً Topseven ناميده ميشد. در داخل هرم سطر به سطر زير مجموعهها اضافه ميشدند. مثلا اکثر شما کاغذتان را به سه نفر ديگر ميفروختيد يک level بالاتر مي رفتيد و اگرآن سه نفر به سه نفر هاي ديگر ميفروختند شما باز يک level بالاتر ميرفتيد تا به رأس هرم يا همان Topseven برسيد که در اين حالت مبلغي حدود هفتاد تاصد ميليون جايزه ميگرفتيد و بالاجباراز سيستم خارج ميشديد ولي خوب فرض کنيم شما به سه نفر کاغذ را فروخته ايد، از آن 3 نفر دو نفر هم به سه نفرهاي خود فروخته اند و لي نفر سوم دو تا از کاغذها را مي