فنون تجزيه و تحليل سيستمها 29ص doc
دسته بندي :
انسانی »
مدیریت
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 24 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
فنون تجزيه و تحليل سيستمها
متداولترين فنون و تکنيکهايي که آناليست را در زمينه بهبود وضع فعلي و پيشنهاد وضع آتي ياري مي دهند عبارتند از:
بررسي تقسيم کار
بررسي جريان کار
بررسي جا و مکان
کنترل فرمها
کنترل اسناد و سيستمهاي بايگاني
اندازه گيري کار
برنامه ريزي شبکه اي ( پرت , سي پي ام , پي دي ام )
تعريف جدول تقسيم کار
تعريف : جدول تقسيم کار جدولي است که نشان مي دهد کارکنان سازمان در يک مدت معين, چه کارهايي را انجام مي دهند و چه مقدار وقت صرف انجام دادن اين کارها مي کنند .
مزاياي تهيه جدول تقسيم کار
کسب آگاهي از بار واقعي کار و نحوه توزيع آن در عمل
شناخت محلهاي تراکم کار از يک طرف و تراکم نيروي انساني از طرف ديگر
آگاهي از تکرارها و تداخلهاي وظيفه اي
آگاهي از نحوه اختصاص وقت به هر يک از وظايف و فعاليتها
آگاهي از نحوه تطبيق نوع و ماهيت وظيفه با تخصص کارکنان
کسب اطلاع از اوقات اضافي کارکنان
آگاهي از تعداد واقعي نيروي انساني مورد نياز
ارزشيابي کار کارکنان
به دست آوردن مبنايي جهت تعيين حقوق و دستمزد کارکنان
مراحل تهيه و تنظيم جدول تقسيم کار
انتخاب واحد بررسي
تهيه ليست وظايف کارکنان
تهيه ليست فعاليت هاي واحد
تهيه جدول تقسيم کار براي وضع موجود
2
تجزيه و تحليل جدول تقسيم کار در وضع موجود و کشف نقايص وايرادات آن
تهيه جدول تقسيم کار پيشنهادي
مرحله اول – انتخاب واحد بررسي
آناليست در شروع کار بايستي کل سازمان را به واحدهاي کوچک تقسيم کند و جدول تقسيم کار را براي هر يک از واحدها به طور جداگانه تنظيم نمايد .
مرحله _ تهيه ليست وظايف کارکنان
ليست وظايف کارکنان عبارت است از ليستي که نشان ميدهد هر يک از کارکنان يک واحد سازماني در يک مدت معين چه وظايف و عملياتي را انجام مي دهد و چه مقدار وقت صرف انجام آنها مي کند .
مرحله سوم _ تهيه ليست فعاليت هاي واحد
ليست فعاليت ها عبارت است از: صورتي از کليه فعاليتهايي که در يک واحد سازماني انجام مي شود. اين ليست مجوعه فعاليتهايي اساسي و عمده اي که کارکنان آن واحد سازمان انجام مي دهند , درج مي گردد.