بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري ورد

دسته بندي : انسانی » اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏بررسي نقش بازاريابي در توسعه صنعت گردشگري
‏1- ‏شيما مردان‏:‏ دانشجوي كارشنا‏ ‏سي رشته مديريت جها‏ ‏نگردي ،دانشگاه آزاد اسلامي واحد‏ ‏نيشابور‏، خيابان بهار ‏–‏ بهار 15 ‏–‏ پلاك 42 - ‏تلفن:‏ 2378 ‏150 0915
‏2- ‏زهرا‏ ‏نوري توپكا نلو‏:‏ كارشناس ارشد اقتصاد كشاورزي ‏و عضو ‏ه‏يأ‏ت علمي دانشگاه آزاد ‏اسلامي ‏واحد نيشابور‏- ‏ ‏تلفن:‏4407 ‏351 0915
‏چكيده:
‏بازاريابي شامل فعاليت هايي مي شود كه در رابطه با رساندن خريدار و فروشنده به يكديگر براي انجام معامله ، صورت مي گيرد‏.‏ بازار جهانگردي بر مبناي منطقه جغرافيايي ، تركيب جمعيتي ، نوع رفتار يا بر مبناي روان‏‌‏نگاري بخش بندي مي شود. در آميخته بازاريابي عوامل گوناگون كه بر تلاش ها ي بازار يابي اثر مي‏‌‏گذارند به چهار گروه اصلي طبقه بندي مي شوند كه عبارتند از: محصول، توزيع، قيمت و ترويج يا گسترش محصول (سياستهاي تشويقي). براي اطمينان يافتن از اينكه همه تلاش ها در راه ت‏أ‏مين هدفهاي كوتاه مدت و بلند مدت سازمان انجام شود بايد براي بازاريابي خدمات ، برنامه هايي تهيه كرد. كار تهيه يك برنامه موفق بازار يابي با تجزيه و تحليل عوامل محيطي شروع مي شود و بايد به عوامل اقتصادي ، سياسي و اجتماعي توجه كرد . در اين راه بايد روند بازار و روند رقابت را تجزيه و تحليل نمود. در برنامه بازار يابي شيوه بخش بندي بازار ، هدفهاي‏ ‏كوتاه مدت و استراتژيك و سرانجام برنامه هاي عملي براي ت‏أ‏مين هدف هاي مورد نظر مشخص مي شود.
‏واژگان كليدي: ‏بازاريابي خدمات- جهانگردي يا گردشگري- جهانگرد يا گردشگر‏- آميخته‏‌‏ي بازاريابي
‏2
‏مقدمه :
‏ايران دهمين كشور از نظر جاذبه‏‌‏هاي تاريخي،مذهبي وطبيعي براي جذب گردشگري شناخته شده است.در صورتي كه توريسم ايران در جهان جايگاه پاييني دارد به گونه اي كه در سال هاي پاياني قرن بيستم كمتر از نيم درصد از سهم بازار گردشگري را به خود اختصاص داده يعني از هر 1000 گردشگر فقط 2 نفر ايران را انتخاب مي كنند. و اين نشان مي دهد كه ايران هنوز در مرحله‏‌‏ي اكتشاف1- Exploration
‏ قرار دارد و براي بسياري از گردشگران ناشناس است. تعداد گردشگران خارجي در ايران محدودند ، غالباً انفرادي و مراوده‏‌‏ي مردم محلي با گردشگران در سطح مطلوبي است. اين مطلب به وضوح روشن مي كند كه جهانيان هنوز ايران را نمي شناسند. در سال‏‌‏هاي اخير شركت در نمايشگاه هاي بين المللي و شبكه‏‌‏ تلويزيوني كه جذابيت هاي گردشگري را براي خارجيان نمايش مي دهد توانسته‏ در شناساندن ‏جاذبه هاي كشورمان تا حدي موثر باشد؛ اما مت‏أ‏سفانه در امر بازاريابي نه تنها سرمايه گذاري كافي انجام نگرفته بلكه سياست هاي روشني نيز تدوين نگرديده است؛ همچنين فعاليت هاي انجام شده غير علمي و پراكنده بوده اند.‏ ‏در اين صنعت كالاها و خدمات متفاوتي از طريق عرضه كننده گان مختلف هر روز وارد بازار مي‏‌‏شوند و همه در پي رقابت با يكديگر هستند. در اين ميان جلب نظر گردشگر به خريد يكي از اين خدمات و مهمتر از آن ايجاد رضايت مندي در او بسيار دشوار است. تقاضا يك گردشگر علاوه بر سلايق شخصي به مد ، پيشنهاد اطرافيان همچنين فصل سفر ، بستگي دارد. مقصود از بازاريابي ، فعاليت هاي است كه براي گرد هم آوردن خريدار و فروشنده انجام مي شود‏.‏«‏باتلر‏»‏ فرضيه ي چرخه ي عمر مقصد گردشگري را مطرح كرد.(1980 )او گفت كه خدمات گردشگري هم مانند ساير خدمات وكالاها چرخه ي عمر دارد وبازارياب بايد آن مرحله ومرحله‏‌‏ي بعد را شناسايي وبرنامه ريزي هاي لازم را انجام دهد.چرخه ي عمر گردشگري به اين تريب است :

 
دسته بندی: انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 3509 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 18,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل