پاورپوینت برندسازی مشترک بارویکرد اتحاد استراتژیک و توسعه کسب وکارهادر بازارعصر دیجیتال

دسته بندي : انسانی » مدیریت

پاورپوینت برندسازی مشترک بارویکرد اتحاد استراتژیک و توسعه کسب وکارهادر بازارعصر دیجیتال

78 اسلاید آماده و قابل ویرایش به صورت فایل pptx



برندسازی مشترک یا همان Co branding یک شیوه نوین و جدید برندسازی در دنیاست که اگر به طور صحیح و اصولی انجام شود با ایجاد هماهنگ سازی بین دو یا چند محصول؛ باعث افزایش مشتریان، کسب درآمد بیشتر و ایجاد چهره ای بهتر؛ برای برندهای ادغام شده می شود.
نام تجاری مشترک یک استراتژی بازاریابی است که در آن چندین نام تجاری برای رسیدن به اهداف مشترک با یکدیگر متحد می شوند. برندسازی مشترک می تواند شهرت و اعتبار دو یا چند برند را بسته به استراتژی های به کار گرفته شده، افزایش دهد

چنانچه برندسازی مشترک؛ بدون کسب اطلاعات لازم انجام شود؛ نه تنها منافعی را برای صاحبان برند ایجاد نمی کند، بلکه آن ها را با ضررهای سنگین و جبران ناپذیری مواجه خواهد کرد. لذا کسب اطلاعات کافی راجع به برندسازی مشترک برای افرادی که قصد انجام این عمل را دارند؛ امری ضروری است.
از این رو؛ در این مقاله، پس از پاسخ به پرسش برند سازی مشترک چیست؛ راجع به انواع برند مشترک یا Co branding بحث می شود. سپس، مزایا و معایب برند سازی مشترک مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت؛ نکات و دستور العمل های برند سازی مشارکتی بیان خواهد شد.












برندسازی مشترک چیست
برند یا علامت تجاری، هر طرح، نماد، عبارت یا ترکیبی است که معرف هویت یک کسب و کار می باشد. در واقع هر برند با ویژگی های منحصر به فرد خود، یک کالا یا کسب و کار را از سایر کالا و کسب و کارها متمایز می کند و با دیدن، شنیدن یا حس کردن آن صفات و ویژگی ها؛ کسب و کار برای مخاطب تداعی می شود.
برند سازی مشترک یا Co branding یکی از استراتژدی های متداولی است که بسیاری از صاحبان ثبت برند از آن استفاده می کنند؛ اما پرسشی است که برای بسیاری از افراد؛ علی الخصوص صاحبان برند مطرح می شود، این است که اصلا برندسازی مشترک چیست؟ که در ادامه مقاله؛ به این پرسش پاسخ داده می شود.
به طور کلی به ترکیب و ادغام چند برند و ایجاد یک برند مستقل، برند سازی مشترک گفته می شود. برندهای ادغام شده، می توانند در یک حوزه فعالیتی یا حوزه های تجاری گوناگون قرار داشته باشند. در واقع در برندسازی مشترک؛ صاحبان برند با ترکیب برندهایشان محصول یا خدمتی با ارزش تر به بازار عرضه می کنند. برندسازی مشترک مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد که در قسمت های بعدی این مقاله؛ به تفصیل راجع به آن بحث خواهد شد.
انواع برندسازی مشترک یا Co branding
همانطور که بیان شد؛ به ترکیب و ادغام چند برند و ایجاد یک برند مستقل، برندسازی مشترک گفته می شود. برندسازی مشترک انواعی دارد؛ لذا در ادامه، درباره انواع برندسازی مشترک یا Co branding بحث می شود. برند مشترک در اجزا و برند مشترک مرکب از انواع برند مشترک یا Co branding می باشد که در ادامه راجع به هر کدام توضیحاتی ارائه می شود.
1- برند مشترک در اجزا: برند مشترک در اعضا به معنای استفاده از تولیدات یک برند معتبر و شناخته شده در محصولات یک برند معتبر دیگر است. این نوع از برند سازی مشترک، منجر به تولید محصولات با کیفیت تر می شود. به عنوان مثال در کامپیوترهای برند Dell از پردازشگرهای شرکت intel استفاده ‌شده است.
2- برند مشترک مرکب: در این نوع از برند سازی دو برند به طور مشترک محصولات متفاوتی را عرضه می کنند، که به تنهایی قادر به عرضه آن نبودند. در واقع برند مشترک مرکب به استفاده از نام دو برند معتبر و شناخته شده اشاره دارد. علاوه بر این، برند مشترک در اجزا، برند مشترک درون شرکتی، برند مشترک ملی به محلی، برند مشترک با سرمایه گذاری مشترک و برند مشترک با حامیان چند گانه از انواع برند مشترک یا Co branding می باشند که در ادامه راجع به آن توضیحاتی ارائه می شود.
برند مشترک درون شرکتی: در این نوع از برند سازی مشترک، یک شرکت دارای برندهای مختلف است که از طریق ادغام برند های خود یک محصول یا خدمت را ارائه می دهد.
برند مشترک ملی به محلی: برند سازی مشترک ملی به محلی مختص به زمانی است که یک کسب ‌و کار محلی به یک برند ملی یا بین المللی وصل می ‌شود تا به طور مشترک نیازمندی‌ های بازار محلی را هدف قرار دهند. شراکت‌ خودروسازان بین‌ المللی با شرکت‌ های خودروساز ایرانی در زمینه‌ بازاریابی و و فروش محصولات می‌ تواند نمونه ‌ای از برند مشترک ملی به محلی محسوب شود.
برند مشترک با سرمایه گذاری مشترک: در این نوع از برند سازی دو یا چند شرکت، برند مشترکی را تاسیس و محصولی را با آن برند تولید و به بازار عرضه می کنند. همکاری امریکن ایرلاین و سیتی بانک در ایجاد شرکت جوین ونچر نمونه ای از برند مشترک با سرمایه گذاری مشترک می باشد.
برند مشترک با حامیان چند گانه: این نوع از برند سازی مشترک، گسترده ترین و پیچیده ترین نوع برند سازی است. در برند مشترک یا حامیان چند گانه، دو یا چند شرکت با همکاری مشترک یک شراکت استراتژیک را در تکنولوژی، تولید، توزیع، فروش و .... شکل می‌ دهند.


نکات و دستورالعمل های برند سازی مشارکتی
واضح است که رعایت نکات و دستور العمل های یک برند سازی مشارکتی موفق، فرصت را برای رشد شرکت فراهم می کند و شرکت را نسبت به بسیاری از خطرات احتمالی مقاوم می سازد. در این راستا؛ در ذیل مطلب، نکات و دستور العمل های برند سازی مشارکتی بیان می شود. نکات و دستورالعمل های برند سازی مشارکتی به شرح ذیل می باشد:
مشخص کردن هدف و یکسان بودن آن هدف با شریک خود،
شناخت شریک خود و نقاط مشترک با او
سنخیت داشتن حوزه فعالیت برندهای ادغام شده
داشتن ارزش های یکسان
یکسان بودن اعتبار برندها
تناسب محصول با بازار
شناخت رقبا
علاوه بر این، جلب رضایت مشتری، انعطاف پذیری با شرایط، حفظ مشتریان و طراحی یک لوگو مناسب از دیگر نکات و دستورالعمل هایی است که باید در یک برندسازی مشارکتی موفق رعایت شود. به طور کلی؛ رعایت نکات و دستور العمل های مربوط به برندسازی مشارکتی از پیش آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

فهرست:
برندسازی مشترک
برندسازی مشترک-مقدمه
کو برندینگ چیست؟
تفاوت کو برندینگ با کو مارکتینگ چیست؟
دلیل اهمیت کو برندینگ چیست؟
انواع کو برندینگ
. کو برندینگ مواد و اجزا (Ingredient Co-Branding)
. کو برندینگ مکمل (Complementary Co-Branding)
کو برندینگ محلی (Geographical Co-Branding)
کو برندینگ حمایتی (Sponsorship Co-Branding)
استراتژی‌ های کو برندینگ
چالش‌های استراتژی کو برندینگ
5 مدل برندسازی مشترک
چرا برندسازی مشترک باعث رشد کسب‌وکارها می‌شود؟
چرا Co-Branding شکست می‌خورد؟
مثال هایی از برندسازی مشارکتی (Co-Branding)
مشارکت شرکت آبنبات هرشی و بتی کراکر (Hershey and Betty Crocker)
دوریتوس و تاکوبِل (Doritos and Taco Bell)
کوکاکولا و صلیب سرخ امریکا
اپل و نایک
بانکICIC وفراری
هارلی دیویدسون و فورد
آدیداس و پولار الکترو
مستر کارت و ویرجین
کو برندینگ BMW و لویی ویتون: توسعه کمپین هنر سفر
انبار سفال و شروین-ویلیامز
. کاسپر و وست الم
کمپین برندسازی مشترک: بالم لب طعم دار
مشارکت در برندسازی مشترک Airbnb و Flipboard on Experiences
کمپین برندسازی مشترک: مد بالا-الکستندر وانگ وH&M
یونیسف و تارگت(UNICEF & Target)
Milka & Oreo
کانیه وست و آدیداس(Kanye West & Adidas)
استارباکس و اسپاتیفای
Levi Strauss & Co. با Pinterest
اوبر و اسپاتیفای
کمپین برندسازی آمازون و آمریکن اکسپرس
کمپین هم‌نام تجاری برگر کینگ و مک‌دونالد
لگو و جنگ ستارگان
بیبیت و فرانک مولر: هم افزایی فناوری و کاردستی
تیفانی و شرکت و نایک: یک متقاطع با نام تجاری مشترک در مد
ایکیا و لگو
اینتل و UPROXX
DISH & Boost Mobile
ریحانا و پوما
اسپانسرینگ و ورزش مشترک برندینگ
کمپین هم‌نام تجاری برگر کینگ و مک‌دونالد
موقعیت یابی و برندهای مد
نام تجاری مواد و کالاها
کمپین بسته هدیه KFC x Genshin Impact
موارد موفقیت از طریق برندسازی مشترک(IBM. Salesforce. Lenovo. Intel)
اسپانسرینگ Co-Branding
Coca-Cola x Porsche Carrera Cup: استراتژی برندسازی مشترک و طراحی بسته بندی


توجه :
نظر به این که فایل دارای تصاویر می باشد و لیکن به دلیل حجم زیاد قابل آپلود نیست عزیزانی که علاقمند به دریافت فایل به همراه تصاویر هستند لطفا پس از دانلود؛ به پشتیبانی محصولات خریداری شده تیکت بفرستند تا فایل دارای تصاویر را دریافت نمایند . با سپاس غفاری


دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 195 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 78

حجم فایل:9,364 کیلوبایت

 قیمت: 200,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    78 اسلاید